english

Hírek

Több százmilliárd forintot hozott az e-matrica

Az e-matricából származó bevétel az elmúlt évben megközelítette az 57,7 milliárd forintot, a teherautók által fizettet úthasználati díj HU-GO pedig 185,7 milliárd volt, így együttesen 243,4 milliárd forint folyt be.

Az e-matricából származó bevétel az elmúlt évben megközelítette az 57,7 milliárd forintot, a teherautók által fizettet úthasználati díj HU-GO pedig 185,7 milliárd volt, így együttesen 243,4 milliárd forint folyt be.

A tavalyi változások az e-matricás rendszerben jelentős hatást gyakoroltak a közlekedési és útdíjfizetési szokásokra. A megyei matricák több százezer új felhasználót eredményeztek, vagyis olyan autósok számára tették vonzóvá a gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb elérést biztosító díjköteles utakat, akik eddig a párhuzamos főutakon, illetve alsóbbrendű utakon közlekedtek – mondta Börzsei Tibor, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója a legújabb, dél-pesti ügyfélszolgálati iroda keddi megnyitóján. A megyei matricákból összesen 1,3 milliót értékesíttetek, legtöbb, 810 ezer Pest megyében fogyott. Ezt követte Fejér megye, a harmadik helyen pedig Győr-Moson-Sopron megye végzett. A megyei matricák bevezetése leginkább  a havi matricák értékesítésre gyakorolt hatást, aminek következtében tavaly ebből a fajtából 22 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban – tette hozzá Börzsei Tibor.

Ezzel a főváros közelében háromra emelkedett az ilyen helyek száma: az M1, az M3 bevezetőjénél található ügyfélszolgálatok mellett most a déli területek irányába közlekedők kiszolgálását szolgálja az új központ. Ezzel országos szinten 18-ra nőtt a személyes ügyfélközpontok száma.

A matricaértékesítés területi eloszlását, valamint az ügyfélelégedettség mérés eredményeit figyelembe véve tartották indokoltnak egy új, tömegközlekedéssel is elérhető, továbbá a belvárosból, az M0 keleti szektorából, a 4-es útról és az M5 autópályáról egyaránt könnyen megközelíthető ügyfélszolgálati iroda megnyitását - mondta a vezérigazgató.

Ezzel országos szinten 18-ra nőtt a személyes ügyfélközpontok száma. A tapasztalatok szerint ezeken a helyeket nem csak a matricák megvásárlása céljából keresik fel, hanem más ügyek intézésére is szolgálnak ezek a személyes ügyfélszolgálati központok – mondta Kibédi-Varga Lajos, a NÚSZ szóvivője. A hazai és külföldi autópálya matricák értékesítése mellett az adatvédelmi okokból csak a NÚSZ-nál végezhető, személyes jelenlétet igénylő ügyfélszolgálati szolgáltatások és a pótdíjas ügyintézés erősíti a NÚSZ saját ügyfélszolgálatainak szerepét – fejtette ki az ügyfélszolgálati irodák szerepével kapcsolatban Kibédi-Varga Lajos.

Az e-matricából származó bevétel az elmúlt évben megközelítette az 57,7 milliárd forintot, a teherautók által fizettet úthasználati díj HU-GO pedig 185,7 milliárd volt, így együttesen 243,4 milliárd forint folyt be. Az úthasználattal kapcsolatos bevételek az államkasszát gyarapítják, a jogszabályok alapján a HU-GO bevételt az utak üzemeltetésére, fejlesztésére lehet használni – mondta Börzsei Tibor, aki hozzátette: ennek is szerepe lehet abban, hogy 2020-ig ötszáz kilométernyi gyorsforgalmi út építését tervezi a kormányzat.


Forrás: http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/tobb-szazmilliard-forintot-hozott-az-e-matrica-463802

GLOBAL Faktor Pénzügyi Szolgáltató Zrt.

Székhely:

1037 Budapest, Montevideo u. 6. I. em.
Tel: (+36) 1 436 75 00
Fax: (+36) 1 436 75 09, 436 75 01
E-mail elérhetőségeinket a kapcsolat menüpontban találja!

A GLOBAL Faktor Zrt. adatvédelmi tisztviselője:

Herman Andrea

Elérhetőségei:

Cím: 2400 Dunaújváros, Építők útja 7.
E-mail: dunaujvaros@globalfaktor.hu
Telefon: (+36) 25 510 134
 

Powered by: Venturi